Wiele osób z poważnymi chorobami dałby wszystko dla jednego dnia doskonałego zdrowia. Aby być zdrowym i móc cieszyć się dobrą kondycją i samopoczuciem, wprowadź w życie poniższe zalecenia.

1. Nie angażuj się w ryzykowane zachowania. Podejmowania niepotrzebnego ryzyka może mieć długofalowe skutki cielesne i psychiczne. Poważniejsze skłonności do ryzyka, odbiegające od ustalonych wzorców, mogą być oznaką głębszych problemów psychicznych, w tym przypadku należy porozmawiać z profesjonalistą opieki zdrowotnej, który specjalizuje się w danej dziedzinie.

Najlepiej zacząć od następujących rzeczy:

  • Uprawiaj bezpieczny seks
  • Powstrzymuj się od libacji alkoholowych
  • Rzuć palenie
  • Przezwycięż mocniejsze używki, w tym narkotyki

2. Jedz dobrze. Jedz częściej a w mniejszych ilościach. Pamiętaj, że dobry czas na wieczorny posiłek jest między godziną siedemnastą, a godziną dwudziestą w zależności od harmonogramu pracy. Jest to najlepsze podejście dlatego, że unika się wtedy podjadania bezpośrednio przed spaniem, które napełnia organizm zbędnymi kaloriami i może zakłócać sen. Jeśli ustali się stały schemat żywienia – Twoje Ciało będzie czuć się bardziej komfortowo. Przeczytaj więcej faktów w temacie jak jeść zdrowo:

  • Naucz się gotować. Gotowanie własnych posiłków to wspaniałe doświadczenie, można wtedy wypróbować różne przepisy, oszczędzając tym samym pieniądze.
  • Bogata w błonnik dieta może obniżyć poziom cholesterolu, kontrolować poziom cukru we krwi, poprawić Twoje zdrowie jelit i sprawić, że jest mniej prawdopodobne przejadania się. Zalecane spożycie błonnika to 30 gramów dziennie dla mężczyzn i 21 gramów dla kobiet, po 50 roku życia, to wzrasta do 38 gramów dla mężczyzn i 25 gramów dla kobiet. Kilka dobrych źródeł błonnika zawierają warzywa i owoce (ze skórką), całe ziarna i rośliny strączkowe.
  • Zwiększ spożycie przeciwutleniaczy, aby walczyć z wolnymi rodnikami, które zostały powiązane z rakiem, chorobami serca, miażdżycą, i innymi chorobami.
  • Utrzymanie wagi, która jest odpowiednia dla Ciebie.
  • Nie należy stosować żadnych form diet chwilowych. Nie ma magicznej kuli do utraty wagi – a nawet gdyby była, nie dostarczanie organizmowi ważnych składników odżywczych nie może być dobrym pomysłem. Powolna zmiana nawyków żywieniowych jest znacznie bezpieczniejsza i przynosi długoterminowe korzyści dla zdrowia fizycznego.
  • Jeśli nie chcesz iść na dietę, dowiedz się jak schudnąć wyłącznie za pomocą ćwiczeń. Wystarczy pamiętać, że tylko zaawansowani sportowcy są w stanie spalić tyle kalorii, aby móc cieszyć się jedzeniem kalorycznych produktów w dużych ilościach.

3. Zdrowy układ odpornościowy. Utrzymanie zdrowych nawyków i wysokiego poziomu energii jest trudne dla każdego, kto ciągle walczy ze zmęczeniem, przeziębieniami, zakażeniami, ani żadnych innymi skutkami osłabionego układu odpornościowego.

4. Poprawić jakość snu. Kiedy śpisz, twój organizm produkuje komórki, które zwalczają infekcje, zapalenia i stres – co oznacza, że kiedy snu ​​robi się zbyt mało lub sen jest niskiej jakości, nie tylko sprawia to, że stajesz się ​​bardziej podatny na zachorowania, ale także zwiększa czas potrzebny do pozbycia się choroby i odzyskania zdrowia.

5. Bądź w formie. Pomoże Ci to chudnąć i zyskać pewność siebie. Ćwiczenia mają szereg innych korzyści dla ciała i umysłu. Na przykład, mając zdrowy układu krążenia obniża się ryzyko choroby Alzheimera. Ćwiczenia również wzmacniają system odpornościowy.

6. Utrzymuj higienę osobistą. Myj często ręce, zwłaszcza po wizycie w łazience w domu lub przy użyciu toalety w miejscu publicznym. Myj zęby i język po jedzeniu. Cząstki żywności są często przyczyną nieświeżego oddechu i choroby dziąseł. Regularnie odwiedzaj dentystę – pozbywaj się problemów z zębami, zanim staną się poważne.

7. Znajdź równowagę emocjonalną. Nawet jeśli opanujesz każdy inny aspekt zdrowia, nie będzie czuć się w pełni szczęśliwy, jeśli będziesz cierpiał z powodu wewnętrznego zamętu. Każdy potrzebuje czasami pocieszenia, i istnieje wiele małych rzeczy, które możesz zrobić, aby poczuć się lepiej o siebie. Jeśli problem rozciąga głębiej, być może trzeba nauczyć się radzić sobie z bólem emocjonalnym, a nawet depresją.

8. Ćwicz codziennie, a jeżeli nie możesz to przynajmniej dwa lub trzy razy w tygodniu. To zwiększy tempo przemiany materii i będziesz czuć się świeżo przez cały tydzień.

Porady

  • Ucz się. Każdy dzień jest okazją do zdobycia kolejnych porcji wiedzy.
  • Pamiętaj, że jedną z najważniejszych rzeczy w życiu jest “Wiara w siebie”.
  • Bądź ostrożny, w przypadku poważnych chorób, postaw na profesjonalną pomoc medyczną.
  • Nigdy się nie przepracowuj. Kiedy czujesz, że Twoje ciało prosi o odpoczynek, posłuchaj go. Ciało jest niezwykłym organizmem, który jest dobrze przygotowany do samo-naprawy pod warunkiem, że może się tym zająć.
  • Nigdy celowo nie pomijaj posiłków i nie głodź się.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *